Go to Top

Ο λόγος της αντιπολίτευσης στο σ/ν για την παιδεία ήταν ένα copy-paste νεοφιλελεύθερης χρηστομάθειας

 

 

Για τη λογική και τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου για την Aνώτατη Εκπαίδευση μίλησε στον ρ/σ Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Φ. Βάκη επισημαίνοντας ότι «αυτό που κάνει το νομοσχέδιο είναι ότι αλλάζει το χάρτη στις διοικήσεις των ΑΕΙ, αποφασίζεται το δημοκρατικό πλαίσιο διοίκησης».

«Καταρχάς αναβαθμίζεται η Σύγκλητος καθώς γίνεται το κεντρικό όργανο λήψης αποφάσεων, εκπροσωπείται όλη η ακαδημαϊκή κοινότητα, συμπεριλαμβανομένων και των φοιτητών που αποτέλεσαν και την αιχμή του δόρατος της κριτικής της αντιπολίτευσης. Οι φοιτητές μολονότι αναπόσπαστο κομμάτι της κοινότητας δεν είχαν δικαίωμα να συμμετέχουν . Ειρήσθω εν παρόδω δεν θα συμμετέχουν στην εκλογή μονο-πρόσωπων οργάνων αλλά δεν είναι δυνατόν οι φοιτητές να μην έχουν λόγο για τις σπουδές τους και για το ίδρυμα που φοιτούν. Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, οι πρυτάνεις και οι αντιπρυτάνεις θα εκλέγονται από διαφορετικό ψηφοδέλτιο και ένα άλλο σημείο αιχμής ήταν το ακαδημαϊκό άσυλο» δήλωσε η κα Βάκη.

Αναφερόμενη στην κριτική της πρώην υπουργού Παιδείας Αν. Διαμαντοπούλου για το νομοσχέδιο η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σχολίασε: «Σύμφωνα με την κα Διαμαντοπούλου, το πανεπιστήμιο πρέπει να δοθεί σε manager, και να καταργηθεί το αυτοδιοίκητο. Το άσυλο επανήλθε και συγκεκριμενοποιούνται οι διατάξεις, και εξαιρούνται βεβαίως τα εγκλήματα κατά της βουλής και τα κακουργήματα, αναφορικά με τα πλημμελήματα θα συνεδριάζει το πρυτανικό συμβούλιο. Μένουν οι φοιτητικές κινητοποιήσεις και αυτό ενοχλεί την αντιπολίτευση που τις θεωρεί αιτία όλων των δεινών».

«Πώς είναι δυνατόν το μεγαλύτερο μέρος φοιτητών που φεύγουν στο εξωτερικό ναι διαπρέπουν στις σπουδές και στις θέσεις εργασίας και τα παιδιά αυτά να τα έχουν διδάξει διεφθαρμένοι πανεπιστημιακοί και να σπούδασαν σε ένα πανεπιστήμιο άνδρο παρανομίας. Πώς γίνεται οι φοιτητές όταν μεταναστεύουν να είναι ο ανθός της νεολαίας και όταν όμως θέλουν να αρθρώσουν λόγο για τα των σπουδών τους τότε είναι “μαλλιάδες”, “καταληψίες” κτλ.» διερωτήθηκε σχετικά με την επίθεση που εξαπέλυσε η ΝΔ για το άσυλο και τις φοιτητικές κινητοποιήσεις.

Η κ. Βάκη τάχθηκε υπέρ της επαναφοράς του ασύλου τονίζοντας ότι «είναι βαριά ιστορική κληρονομιά, άσυλο ως προς την διακίνηση των ιδεών γιατί δημιουργεί όρους δημοκρατικής ευταξίας και λειτουργίας της ακαδημαϊκής κοινότητας με όρους ενός ελεύθερου διαλόγου».

Σχετικά με τη συζήτηση για τους σημαιοφόρους η κ. Βάκη υπενθύμισε ότι σήμερα είναι η επέτειος της 4ης Αυγούστου, της μεταξικής δικτατορίας που καθιέρωσε τις μαθητικές παρελάσεις.

«Θα έλεγα στην αντιπολίτευση που επαίρεται για τον ευρωπαϊσμό της ότι είμαστε η μόνη χώρα που κάνουμε μαθητικές παρελάσεις. Υπάρχουν πιο γόνιμοι τρόποι να τιμήσουμε την ιστορική μνήμη, με θεατρικές παραστάσεις, ντοκιμαντέρ, δρώμενα κ.α. Δεν είναι παιδαγωγικά ορθό να καλλιεργείται πνεύμα μιλιταριστικό στους μαθητές και τις μαθήτριες». «Εφόσον όμως παραμένουν, και σχετικά με τον ντόρο για τη σημαία και την αριστεία» συνέχισε «η σημαία δεν είναι προνόμιο των καλών μαθητών, είναι σύμβολο που και ο μέτριος και ο κακός μαθητής και ο έλληνας μαθητής και ο μαθητής που ζει στην Ελλάδα που μετέχει της ελληνικής παιδείας και έχει πιο σκούρο χρώμα από μας έχει δικαίωμα να κρατήσει».

Σύμφωνα με την ίδια, υπάρχει και μια άλλη διάσταση παιδαγωγική που αφορά τη γνώση. «Είναι θλιβερό να καλλιεργείται πνεύμα ανταγωνισμού σε παιδάκια 7χρονα και 10χρονα . Η γνώση δεν είναι μέσο για να αποκτήσουμε κάτι άλλο, είναι αυταξία, μαθαίνουμε γράμματα όχι για να γίνουμε σημαιοφόροι αλλά για να γίνουμε καλύτεροι άνθρωποι και πολίτες» σημείωσε μεταξύ άλλων.

Σχετικά με όλους αυτούς που επαίρονται για την αριστεία σχολίασε: «Αν τους κρίνουμε από τα πεπραγμένα θα θυμηθούμε τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων, τις 2.500 απολύσεις εκπαιδευτικών τεχνικής εκπαίδευσης, τις φωτοτυπίες της αριστείας, τα βιβλία που πριν 3 χρόνια μοιράστηκαν το Δεκέμβρη και τα παιδιά διάβαζαν από φωτοτυπίες».

«Αν έκανα ανάλυση ιδεολογική των όσων ακούστηκαν στη Βουλή τις τελευταίες μέρες, ακούγαμε ένα copy – paste νεοφιλελεύθερης χρηστομάθειας, ακροδεξιού διδακτισμού, μια αντεπίθεση εθνικοφροσύνης, και από τη ναφθαλίνη βγαλμένη τη θεωρία των δύο άκρων» τόνισε ακόμη η Φωτεινή Βάκη διαπιστώνοντας ότι ο χώρος του κοινοβουλίου θα πρέπει να είναι «πεδίο ιδεολογικών συγκρούσεων αλλά με επιχειρήματα, όμως δεν μπορεί να είναι ένα πεδίο fake news».

Πηγή: Στο Κόκκινο

, ,