Go to Top

Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων

Τοποθέτηση της Φ. Βάκη στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στις 2 Δεκεμβρίου 2015, με θέμα ημερήσιας διάταξης: Διατύπωση γνώμης από τα μέλη της Επιτροπής, σύμφωνα με το στοιχείο α΄ της παρ. 1 του άρθρου 40 του ν. 3966/2011, σε συνδυασμό με τα άρθρα 32 παρ. 5 και 49 Α του Κανονισμού της Βουλής, μετά από ακρόαση του προτεινόμενου για διορισμό στη θέση του Προέδρου της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.), κ. Δημητρίου Ψύλλου.

Φ. Βάκη: «Θα ήθελα να σημειώσω ότι ο θεσμός των πειραματικών σχολείων είναι υψίστης σημασίας. Οι καινοτόμες μέθοδοι που εισάγονται, οι πειραματισμοί αλλά και τα ποιοτικά προγράμματα δέον είναι να διαχέονται σε όλη την κοινωνία και να γίνουν αντικείμενο συστηματικής ενασχόλησης του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας. Άλλωστε όραμά μας είναι όλα τα σχολεία να είναι δυνάμει πειραματικά.
      Έχοντας μελετήσει το βιογραφικό σημείωμα του κ. Ψύλλου, θεωρώ ότι είναι ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση και τούτο βεβαίως τεκμαίρεται από ένα πλουσιότατο βιογραφικό σημείωμα με πολλές μονογραφίες, με έναν αξιοζήλευτο αριθμό άρθρων σε ελληνόγλωσσα και ξενόγλωσσα επιστημονικά περιοδικά, αλλά φαίνεται και μια σημαντικότατη διδακτική εμπειρία. Άλλωστε, ο κ. Ψύλλος εκτός από πρωτοβάθμιος καθηγητής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, διετέλεσε και πρόεδρος του επιστημονικού συμβουλίου των πειραματικών σχολείων Θεσσαλονίκης και αντιπρόεδρος της διοικούσας επιτροπής των πειραματικών. Θεωρώ ότι είναι μια πάρα πολύ καλή υποψηφιότητα και την στηρίζουμε ανεπιφύλακτα.
      Όσον αφορά τα πειραματικά σχολεία και όλες αυτές τις μεθόδους, νομίζω ότι θα ήταν πολύ σημαντικό να γίνουν, όπως και αναλυτικά προγράμματα, και να τα δούμε στο πλαίσιο έναρξης του εθνικού διαλόγου για την παιδεία. Δυστυχώς, δεν προλάβαμε, κύριε πρόεδρε, να μιλήσουμε αναλυτικά γι’ αυτό. Φαντάζομαι σε μια επόμενη συνάντησή μας να γίνει.
      Χαιρετίζω και αυτήν την πρωτοβουλία του υπουργείου παιδείας με μια ελπίδα και με μια ευχή να μην λειτουργήσει όπως οι προηγούμενοι, να μην είναι κάτι προσχηματικό που μεταθέτει χρόνια και φλέγοντα προβλήματα της εκπαίδευσης, να μην είναι ένα υποκατάστατο της πολιτικής, αλλά πραγματικά να αποτελέσει ένα πεδίο συναίνεσης. Συναίνεση δεν σημαίνει ούτε ταύτιση απόψεων ούτε ομοφωνία, αλλά σημαίνει διάλογο, λόγο και αντίλογο.»

,