Go to Top

Διατάξεις που αφορούν το Υπουργείο Παιδείας

Η Φ. Βάκη στην κοινή συνεδρίαση των Δ.Ε. Παραγωγής και Εμπορίου,  Μορφωτικών Υποθέσεων και Οικονομικών Υποθέσεων με θέμα ημερήσιας διάταξης (2-11-2015):

Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις, ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 25ης Οκτωβρίου 2012, «για την Ενεργειακή Απόδοση, την τροποποίηση των Οδηγιών 2009/125/ΕΚ και 2010/30/ΕΕ και την κατάργηση των Οδηγιών 2004/8/ΕΚ και 2006/32/ΕΚ», όπως τροποποιήθηκε από την Οδηγία 2013/12/ΕΕ του Συμβουλίου της 13ης Μαΐου 2013 «για την προσαρμογή της Οδηγίας 2012/27/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την Ενεργειακή Απόδοση, λόγω της προσχώρησης της Δημοκρατίας της Κροατίας» και άλλες διατάξεις».




«Θα ήθελα να αναφερθώ σε μια σειρά από διατάξεις που αφορούν το Υπουργείο Παιδείας. Πρόκειται για διατάξεις, οι οποίες ρυθμίζουν εκκρεμότητες και ισχυροποιούν την δημόσια εκπαίδευση στο σύνολό της. Θα μου επιτρέψετε στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, να επικεντρωθώ στα άρθρα 39 έως 45, τα οποία εισάγουν μια σειρά από θετικές πρόνοιες για μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενώ δημιουργούν τις απαραίτητες εκείνες συνθήκες για την βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διοίκησης της εκπαίδευσης, που τόσο πολύ έχει ανάγκη η εκπαιδευτική πολιτική της χώρας μας.

      Με τις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου και ιδιαίτερα με το άρθρο 40, δίδεται η δυνατότητα στους αποφοίτους της περυσινής χρονιάς οι οποίοι σχεδιάζουν να επανεξεταστούν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, να επιλέξουν το σύστημα με το οποίο επιθυμούν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις.

      Η συγκεκριμένη ρύθμιση, έρχεται να ικανοποιήσει το αντίστοιχο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και εξασφαλίζει στους αποφοίτους την απαραίτητη ηρεμία, ούτως ώστε να προχωρήσουν απρόσκοπτα στην προετοιμασία των εξετάσεών τους. Όσοι υποψήφιοι, λοιπόν, επιθυμούν να διαγωνιστούν με το παλαιό σύστημα, θα το πράξουν επί συγκεκριμένου ποσοστού θέσεων, ενώ όσοι επιλέξουν το νέο σύστημα θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στις εξετάσεις που θα διενεργηθούν για πρώτη φορά με το νέο πλαίσιο.

      Αντίστοιχη θετική ρύθμιση, είναι και η επέκταση της υποβολής του μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το 10% για τους αποφοίτους των δύο τελευταίων ετών.

      Στην ίδια θετική κατεύθυνση, εντάσσεται και το άρθρο 41, με το οποίο που δίδεται η δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στους μαθητές εκείνους που έχουν επιτύχει εξαιρετικές διακρίσεις σε επιστημονικές Ολυμπιάδες. Επίσης, η συγκεκριμένη ρύθμιση, αποτελεί πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, το οποίο σήμερα υλοποιείται.

      Με το παρόν νομοσχέδιο και ιδιαίτερα με το άρθρο 45, τακτοποιούνται και μια σειρά από οικονομικές εκκρεμότητες σε εκπαιδευτικούς λειτουργούς και συγκεκριμένα, εξοφλούνται οι οφειλές στους λειτουργούς των Περιφερειακών Διευθύνσεων οι οποίοι εργάστηκαν στο πλαίσιο της διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων το 2014, αλλά και στο ίδιο πλαίσιο έχουμε και την τακτοποίηση των οφειλών που αφορούν τους εκπαιδευτικούς που εργάστηκαν την περασμένη χρονιά στα προγράμματα του “18 άνω”.

      Θα ήθελα τώρα να αναφερθώ και στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, που αφορούν την εκπαιδευτική διοίκηση. Με τα άρθρα 43 44 και 45, τροποποιούνται μια σειρά από διατάξεις που σχετίζονται με κρίσιμα θέματα, όπως είναι η σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων των εκπαιδευτικών και ο οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας.

      Με αυτές τις ρυθμίσεις, επιχειρείται η αύξηση της αποτελεσματικότητας της εκπαιδευτικής διοίκησης και ιδιαίτερα η καλύτερη διασύνδεση της διοίκησης της εκπαίδευσης με την ίδια την εκπαιδευτική πράξη.

      Η αλλαγή των ποιοτικών κριτηρίων για την επιλογή των διορισμένων μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων, ενισχύει τη συμμετοχή μάχιμων εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια και ισχυροποιεί την αποτελεσματικότητα τους στη διαδικασία λήψης αποφάσεων που αφορούν την εκπαιδευτική ζωή.

      Στο ίδιο πλαίσιο, η τροποποίηση του οργανισμού του Υπουργείου Παιδείας και η δυνατότητα ανέλιξης μάχιμων εκπαιδευτικών σε υψηλές θέσεις στη διοίκηση της εκπαίδευσης, αποτελεί προϋπόθεση για την αποτελεσματική διασύνδεση της διοικητικής ιεραρχίας με τη καθημερινότητα της εκπαίδευσης.

      Ολοκληρώνοντας την αναφορά στα θέματα του Υπουργείου Παιδείας. θα ήθελα να υπογραμμίσω ότι με τις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου, συνεχίζεται η πορεία που είχε χαραχθεί από τον Ιανουάριο για τη συνολική αναβάθμιση και ανασυγκρότηση της δημόσιας εκπαίδευσης.

      Με την ενίσχυση του θετικού κλίματος και με την ισχυροποίηση της θέσης των μαθητών και των εκπαιδευτικών στο εκπαιδευτικό σύστημα, αναβαθμίζεται σημαντικά το δημόσιο αγαθό της εκπαίδευσης και στο πλαίσιο αυτό δηλώνουμε την ικανοποίησή μας για τις πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας και φυσικά στηρίζουμε το παρόν νομοσχέδιο».