Go to Top

Αναφορά σχετικά με την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών Διεύθυνσης Αστυνομίας Κέρκυρας

Αθήνα, 19 Ιουνίου 2015

 

Προς το Προεδρείο της Βουλής των Ελλήνων
ΑΝΑΦΟΡΑ
Για τον κ. Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

 

Θέμα: «Πρόταση της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νομού Κέρκυρας για την Αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών Διεύθυνσης Αστυνομίας Κέρκυρας»

 

Η Βουλευτής Κέρκυρας Φωτεινή Βάκη καταθέτει ως αναφορά την επιστολή της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Νομού Κέρκυρας με θέμα την αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών Διεύθυνσης Αστυνομίας Κέρκυρας. Στην επιστολή αναφέρεται η σημερινή κατανομή των Υπηρεσιών και προτείνεται να μείνει ως έχει, ενώ ζητείται επιπλέον μέριμνα για την υποστελέχωση, λαμβάνοντας υπόψη τις αυξημένες ανάγκες ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, και με βάση μια σειρά από ιδιαιτερότητες όπως η γεωγραφία του νησιού, καθώς και του γεγονότος ότι αποτελεί τουριστικό προορισμό. Τονίζονται οι κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις στην περίπτωση κατάργησης τμημάτων.

Επισυνάπτεται η Επιστολή. Παρακαλούμε για την απάντηση και τις ενέργειές σας και να μας ενημερώσετε σχετικά.

 

Η καταθέτουσα Βουλευτής
Φωτεινή Βάκη

 

 

 

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ:


Αριθ. Πρωτ.: 869                                                 Κέρκυρα 15 Μαΐου 2015

Προς : Την Βουλευτή Κέρκυρας ΒΑΚΗ Φωτεινή.

Θέμα: Πρόταση της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων για την Αναδιάρθρωση των Υπηρεσιών Διεύθυνσης Αστυνομίας Κέρκυρας.

Α. ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Η Διεύθυνση Αστυνομίας Κέρκυρας έχει στην αρμοδιότητά της την Αστυνόμευση της νήσου Κέρκυρας, των Διαποντίων Νήσων, των Παξών και των Αντιπάξων. Η κατανομή των Υπηρεσιών έχει ως εξής:

1. Αστυνόμευση Πόλεως Κέρκυρας.

α. Αστυνομικό Τμήμα Κέρκυρας.

β. Τμήμα Τροχαίας Κέρκυρας.

γ. Τμήμα Τουριστικής Αστυνομίας.

δ. Υποδιεύθυνση Ασφαλείας Κέρκυρας.

ε. Τμήμα Δίωξης Ναρκωτικών Κέρκυρας.

Οι ανωτέρω Υπηρεσίες στεγάζονται σε ενιαίο δημόσιο κτήριο, το οποίο ανακαινίστηκε πρόσφατα και βρίσκεται επί της οδού Ι. Ανδρεάδη 1 στο κέντρο της πόλης, μαζί με τα Επιτελεία της Δ.Α. Κέρκυρας και της ΓΕ.Π.Α.Δ. Ιονίων Νήσων.

Επίσης, στην Πόλη της Κέρκυρας λειτουργεί και το Αστυνομικό Τμήμα Αερολιμένα, το οποίο στεγάζεται στις εγκαταστάσεις του Διεθνούς Αερολιμένα Κέρκυρας.

 

2. Αστυνόμευση Βόρειας Κέρκυρας.

α. Αστυνομικό Τμήμα Εσπερίων, το οποίο βρίσκεται στους Καρουσάδες και στεγάζεται σε μισθωμένο κτήριο, με ετήσιο μίσθωμα 10.635,72 Ευρώ.

β. Αστυνομικό Τμήμα Παλαιοκαστριτών, το οποίο βρίσκεται στην Παλαιοκαστρίτσα και στεγάζεται σε δημόσιο κτήριο.

 

3. Αστυνόμευση Νότιας Κέρκυρας.

α. Αστυνομικό Τμήμα Λευκίμμης, το οποίο βρίσκεται στη Λευκίμμη Κέρκυρας και στεγάζεται σε μισθωμένο κτήριο, με ετήσιο μίσθωμα 7.220,88 Ευρώ.

β. Αστυνομικό Τμήμα Αχιλλείων, το οποίο βρίσκεται στις Μπενίτσες Κέρκυρας και στεγάζεται σε μισθωμένο κτήριο, με ετήσιο μίσθωμα 10.299,48 Ευρώ.

 

Τέλος, στην περιφέρεια της Διεύθυνσης Αστυνομίας Κέρκυρας λειτουργούν και δύο Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης (Κασσιώπης και Παλαιοκαστρίτσας). Το Τ.Σ.Φ. Κασσιώπης στεγάζεται σε δημόσιο κτήριο, στην περιοχή Ύψος και το Τ.Σ.Φ. Παλαιοκαστρίτσας, το οποίο συστεγάζεται σε δημόσιο κτήριο με το Α.Τ. Παλαιοκαστριτών.

 

4. Αστυνόμευση Παξών – Αντιπάξων.

Αστυνομικό Τμήμα Παξών, το οποίο βρίσκεται στον Γάϊο και στεγάζεται σε μισθωμένο κτήριο, με ετήσιο μίσθωμα 10.000 Ευρώ, περίπου.

 

5. Αστυνόμευση Διαποντίων Νήσων.

α. Αστυνομικός Σταθμός Οθονών, ο οποίος στεγάζεται σε μισθωμένο κτήριο, με ετήσιο μίσθωμα 3.000 Ευρώ, περίπου.

β. Αστυνομικός Σταθμός Ερείκουσας, ο οποίος στεγάζεται σε κτήριο που έχει παραχωρηθεί από την Κοινότητα Ερείκουσας.

 

 

Β. ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ – ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

Από την ανωτέρω παρουσίαση των Υπηρεσιών της Δ.Α. Κέρκυρας, διαπιστώνεται ότι οι Υπηρεσίες που βρίσκονται στον κορμό (νήσο Κέρκυρα), είναι δεκατέσσερις (14), μαζί με τα δύο Συνοριακά Τμήματα και το μεγαλύτερο μέρος αυτών βρίσκονται στην πόλη της Κέρκυρας, μαζί με τις ομάδες ΔΙ.ΑΣ. και Ο.Π.Κ.Ε.. Η κατανομή των περιφερειακών Αστυνομικών Υπηρεσιών (Εσπερίων – Παλαιοκαστριτών – Αχιλλείων – Λευκιμμαίων), με βάση τη μορφολογία του νησιού, είναι η ιδανική.

Οι ανάγκες του νησιού για αστυνόμευση είναι μεγάλες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες. Η γεωγραφική του θέση το καθιστά πύλη εισόδου στη χώρα και στο έδαφος SCHENGEN, βρίσκεται σε μικρή απόσταση από την Αλβανία, είναι από τους πρώτους και βασικός τουριστικός προορισμός της χώρας, σημείο που πραγματοποιούνται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους πολλές διεθνείς συναντήσεις και συνέδρια, καθώς και επισκέψεις «υψηλών προσώπων», ποδοσφαιρικοί αγώνες, κ.λ.π.. Ο πληθυσμός του νησιού είναι περίπου εκατόν είκοσι χιλιάδες (120.000), από αυτούς σαράντα χιλιάδες (40.000) περίπου κατοικούν στην πόλη της Κέρκυρας και ο υπόλοιπος πληθυσμός βρίσκεται στην περιφέρεια.

Από στοιχεία του Επιμελητηρίου Κέρκυρας προκύπτει ότι πέρυσι αφίχθηκαν στο νησί τόσο από το λιμάνι, όσο και από τον αερολιμένα, περίπου δύο εκατομμύρια (2.000.000) τουρίστες, οι οποίοι κατέλυσαν ή διήλθαν από το νησί (περίπου το 10% του τουρισμού που ήρθε στη χώρα), το μεγαλύτερο μέρος απ’ αυτούς κατέλυσαν σε ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα της περιφέρειας, καθόσον οι περισσότερες τουριστικές εγκαταστάσεις βρίσκονται στην περιφέρεια.

Το 80% των τουριστών επισκέπτονται την Παλαιοκαστρίτσα και το Αχίλλειο, επίσης μια ειδική κατηγορία τουριστών (από ηλικία 18 έως 30) καταλύει στον Κάβο Λευκίμμης. Η κατάργηση και συγχώνευση των Αστυνομικών Υπηρεσιών αυτών των περιοχών θα δημιουργήσει φοβερά προβλήματα και θα μειώσει το αίσθημα ασφάλειας στις περιοχές αυτές, όπου η «μικροεγκληματικότητα» (κλοπές, διαταράξεις και παραβάσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος) κατά τους θερινούς μήνες πολλαπλασιάζεται. Η ύπαρξη και μόνο των Αστυνομικών Τμημάτων στις περιοχές αυτές εμπνέει ασφάλεια και αποτρέπει την «μικροεγκληματικότητα».

Σε καμία περίπτωση δεν θα μπορούν οι Αστυνομικές Υπηρεσίες της έδρας να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες που θα δημιουργηθούν στην περιφέρεια και λόγω της απόστασης, λόγω της συχνότητας των περιστατικών αλλά και της μορφολογία του νησιού.

Πράγματι οι αστυνομικές Υπηρεσίες της περιφέρειας είναι στην πλειοψηφία τους υποστελεχωμένες – υπολείπονται από την οργανική τους δύναμη από πέντε έως επτά θέσεις, πράγμα που σημαίνει ότι λείπουν από τα περιφερειακά Αστυνομικά Τμήματα περίπου είκοσι (20) αστυνομικοί. Προκειμένου αυτά να μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα, η πλήρη στελέχωσή τους με βάση την οργανικότητα, δεν είναι ανέφικτη, αρκεί να υπάρχει βούληση και να αναγνωριστεί η σπουδαιότητα αυτών των Υπηρεσιών (στοχευμένα υποβαθμίζονται).

Από την άλλη μεριά, όλες οι Υπηρεσίες της έδρας είναι πλήρως στελεχωμένες και στις Υπηρεσίες του Επιτελείου της Δ.Α. Αστυνομίας Κέρκυρας και της ΓΕ.Π.Α.Δ.Ι.Ν. δεν υπάρχει «καρέκλα» να καθίσουν οι αστυνομικοί που υπηρετούν εκεί. Οι περισσότεροι αστυνομικοί μετακινούνται από τα περιφερειακά Τμήματα προς τις κεντρικές Υπηρεσίες με διαθέσεις (δεν αντικατοπτρίζεται η πραγματική κατάσταση), με αποτέλεσμα να απογυμνώνονται οι Υπηρεσίες της περιφέρειας και να παρουσιάζονται ανίκανες να επιτελέσουν το έργο τους.

 

Γ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ

Η μορφολογία του νησιού, η γεωγραφική του θέση και οι ανάγκες για αστυνόμευση είναι ίδιες για όλους τους κατοίκους του νησιού, αλλά και για τους επισκέπτες του.

Η αστυνόμευση των Παξών και Αντιπάξων να παραμείνει ως έχει με τη λειτουργία του Α.Τ. Παξών, λόγω της μεγάλης απόστασης από την Κέρκυρα, ενώ κρίνεται σκόπιμο να διατηρηθούν οι Αστυνομικοί Σταθμοί στα Διαπόντια Νησιά (Ερείκουσα και Οθωνούς) για λόγους εθνικής σημασίας.

Το ζήτημα της αναδιάρθρωσης των περιφερειακών Αστυνομικών Υπηρεσιών, πέραν της υπηρεσιακής έχει και άλλες διαστάσεις, κοινωνικές και οικονομικές. Η κατάργηση του Α. Τ. Παλαιοκαστριτών και η συγχώνευση του Α. Τ. Αχιλλείων με το Α.Τ. Λευκιμμαίων, θα επιφέρει σπουδαίο πλήγμα στην Εθνική Οικονομία, η οποία στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στον τουρισμό.

Η αύξηση του τουρισμού στη χώρα μας δεν οφείλεται μόνο στις ομορφιές της αλλά και στην ασφάλεια που νιώθουν στη χώρα μας οι επισκέπτες της. Υποβαθμίζοντας το αγαθό της ασφάλειας επιφέρουμε ένα ακόμα πλήγμα στην πολύπαθη Εθνική Οικονομία. Δεν είναι δυνατό να υποβάλλουμε σε δοκιμασίες τους επισκέπτες του νησιού μας και να αναγκάζονται να μετακινούνται ακόμη και τριάντα (30) χιλιόμετρα προκειμένου να μεταβούν σε κάποια Αστυνομική Υπηρεσία από αυτές που έχουν προταθεί να παραμείνουν στο νησί.

Η παρουσία και μόνο των Αστυνομικών Τμημάτων στην περιφέρεια εμπνέει ασφάλεια, πόσο μάλλον να είναι στελεχωμένα με την προβλεπόμενη δύναμη, η οποία υπολείπεται από την πραγματική κατά είκοσι (20) αστυνομικούς.

Πρόσφατες εξαγγελίες της κυβέρνησης αναφέρονταν στην αποδέσμευση χιλίων διακοσίων (1.200) αστυνομικών από βουλευτές και στόχους. Μόνο σαράντα (40) απ’ αυτούς να μετακινούνταν στην Δ.Α. Κέρκυρας για ενίσχυση των περιφερειακών Αστυνομικών Τμημάτων και του Αερολιμένα Κέρκυρας, θα ήταν αρκετοί για να λειτουργήσουν όλες οι Υπηρεσίες της Δ.Α. Κέρκυρας χωρίς κανένα πρόβλημα.

Πρότασή μας είναι να μην καταργηθεί καμία περιφερειακή Αστυνομική Υπηρεσία στον νομό της Κέρκυρας, αφού κάτι τέτοιο θα επιφέρει σπουδαίο πλήγμα στον τουρισμό και κατ’ επέκταση στην Εθνική Οικονομία. Να ενισχυθούν οι περιφερειακές Αστυνομικές Υπηρεσίες από αστυνομικούς που υπηρετούν στα Επιτελεία της Δ.Α. Κέρκυρας και της ΓΕ.Π.Α.Δ.Ι.Ν., να λήξουν οι διαθέσεις και οι αποσπάσεις από τις Υπηρεσίες της έδρας και να επιστρέψουν όλοι στις Υπηρεσίες τους (περιφερειακές). Να ενισχυθεί η Δ.Α. Κέρκυρας με προσωπικό που σίγουρα υπάρχει αλλά παραμένει στην Αθήνα. Τα τελευταία δέκα χρόνια στη Δ.Α. Κέρκυρας έχουν μετατεθεί περίπου τριάντα (30) Αστυνομικοί και Ειδικοί Φρουροί και έχουν αποχωρήσει πάνω από εκατό (100).

Όλοι ξέρουμε πολύ καλά ότι σκοπός του Αρχηγείου με την επικείμενη αναδιάρθρωση είναι η καλύτερη λειτουργία του «οργανισμού», τέτοιες προσπάθειες έγιναν και στο παρελθόν (με τη δημιουργία πολυδύναμων Αστυνομικών Τμημάτων) αλλά απέτυχαν παταγωδώς, «είναι μία συνταγή που δοκιμάστηκε αλλά απέτυχε». Τέτοιου είδους πειραματισμοί το μόνο που πετυχαίνουν είναι η κατάργηση οργανικών θέσεων. Αν αυτός είναι ο στόχος ας το πουν ξεκάθαρα και όχι με περιστροφές για δήθεν αναδιάρθρωση.

Με την προηγούμενη αναδιάρθρωση (Ν. 4249/2014), καταργήθηκαν εκατό (100) οργανικές θέσεις από την Δ.Α. Κέρκυρας, με την καινούρια προσδοκούν στην κατάργηση άλλων πενήντα (50). Δεν πρέπει να το επιτρέψουμε, κάτι τέτοιο θα αποβεί μοιραίο και θα έχει ανεπανόρθωτα αποτελέσματα για την ασφάλεια του νησιού και τον τουρισμό μας.

Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες, ώστε να αποτραπεί η υποβάθμιση του αγαθού της ασφάλειας.

Συνημμένα : Δύο (2) χάρτες.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Ο Πρόεδρος ΜΠΟΖΙΚΗΣ Νικόλαος

Ο Γεν. Γραμματέας ΚΟΚΑΒΕΣΗΣ Εμμανουήλ

, ,